czwartek, 19 czerwca 2014

Ocalić od zapomnienia czyli o Dniu Rzemiosła Dawnego w Muzeum Galowice

Po raz drugi uczestniczyłam jako zaproszony gość podczas Dnia Rzemiosła Dawnego zorganizowanego przez muzeum powozów w Galowicach (gmina Żurawina) WIĘCEJ

Wyjątkowe wydarzenie w wyjątkowym miejscu! Edukacyjna impreza przybliżająca gościom techniki rzemiosł dawnych, atrakcje, prelekcje, warsztaty - wszystko w jednym miejscu i czasie.

Składam gorące podziękowania organizatorom za zaproszenie mnie na to wyjątkowe wydarzenie,
a uczestnikom kursu i prelekcji za wspólne spotkanie.

Podczas kursu o wdzięcznej nazwie "sówkoszwalnia", adresowanego do najmłodszych uczestników imprezy, miałam okazję przybliżyć podstawy szycia ręcznego na przykładzie wykonania wdzięcznych sówko-maskotek. Jak sobie poradzili z tym zadaniem? Krótka relacja poniżej:

                     


 na zdj. powyżej (lewa strona): 4 letnia Milenka pracuje nad swoją sówką







Poproszono mnie również o prelekcję i spotkanie dotyczące wykorzystania dawnych form odzieżowych we współczesnych projektach. Podczas nich poruszyliśmy również wiele tematów dotyczących przemysłu odzieżowego, znaczenia rękodzieła dawnego i problemach współczesnych twórców.
Ponadto moje zaproszenie przyjęły Dominika Lisztwan z Mila Druciarnia oraz Ela Sałaban z http://fokaznitka.blogspot.com/  :) Dziekuję dziewczyny za wspólne robótkowanie! Podczas przerw pomiędzy planowanymi akcjami Dominika zarażała odwiedzające nas Panie miłością do drutów i szydełka, natomiast Ela wprowadziła chętnych w świat frywolitki. Dziękuję za ten wyjątkowy dzień!







2 komentarze:

  1. Ja dziekuję Tobie, Aga, za zaproszenie. Chętnie powtórzę tą przygodę za rok. I lepiej sie przygotuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna impreza, czekam na rok następny. Jeszcze raz dzięuję :)
    pozdr,
    Dominika

    OdpowiedzUsuń